در دانشگاه جامع علمی کاربردی میزان تاثیرگذاری مدرس در ایجاد خلاقیت و کارآفرینی دانش‌ آموختگان مبنا قرار می‌گیرد

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴ کد : ۵۴۹۵۰ اخبار از میان خبر ها
تعداد بازدید:۴۵

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی هرمزگان، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از میزان تاثیرگذاری مدرس این دانشگاه در ایجاد خلاقیت و کارآفرینی دانش‌ آموختگان در انتخاب استادان برتر از سال آینده خبر داد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی هرمزگان گفت: آموزش و مهارت، توان آن‌ها در انتقال مفاهیم، رضایت‌مندی دانشجویان از عملکرد مدرس و استفاده از تجهیزات کمک‌آموزشی و شیوه‌های نوین آموزشی از معیارهای ارزیابی و انتخاب استادان نمونه و برتر و تجلیل از آن‌ها می‌باشد.
وی با بیان اینکه ساماندهی مدرسان یکی از دستورالعمل‌های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است، ادامه داد: این ارزیابی‌ها امسال بعد از اجرای طرح جامع ساماندهی مدرسان در واحدهای استانی دنبال شد و از سال آینده میزان تاثیرگذاری مدرسان در ایجاد شغل و خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموختگان در انتخاب استادان برتر مبنا قرار می‌گیرد.
دکتر محمدحسین امید بیان داشت: ساماندهی وضعیت مدرسان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که بعد از سه سال کار شبانه‌روزی به نتیجه رسیده و از ۹۳ هزار استاد، تنها ۲۵ هزار نفر، مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.
به گفته وی، از سال ۹۵ ورود به دانشگاه ها فقط از طریق فراخوان امکان‌پذیر است و به ازای هر ۱۰ نفر متقاضی تدریس تنها یک نفر برای تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرفته می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، توجه ویژه به آموزش مهارت‌محور را یکی از رسالت اصلی این دانشگاه دانست و اضافه کرد: اجرای طرح آمایشی دانشگاه جامع علمی کاربردی که شامل ارزیابی نیروهای ماهر و برنامه آموزشی است نیز با جدیت درحال انجام است.
وی در خصوص نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در طرح توسعه سواحل مکران نیز گفت: توسعه سواحل مکران سیاست کلان نظام و شخص مقام معظم رهبری است که متاسفانه توسعه این طرح دیر اجرا شده است.
دکتر محمدحسین امید با اشاره به جایگاه و نقش مهم استان هرمزگان به ویژه در منطقه شرق این استان در توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان نیز با مذاکره با استانداران و مسوولان و کارشناسان دست‌اندار این طرح، آمادگی دارد نیازهای توسعه‌ای مکران برای آموزش‌های مهارتی هم در دوره‌های کوتاه مدت و هم بلندمدت برای استان را تامین کند.
وی ابراز داشت: بهره‌گیری از عواقب و تجربیات منطقه عسلویه، ما را بر این داشته است که در بحث مکران، باید از بدنه خود استان هرمزگان نیروی ماهر و توانمند تربیت کرد و این آمادگی برای تامین نیروهای مهارتی این طرح وجود دارد.


( ۱ )